De Sfânta Maria-2

De obicei, azi era și Ziua Marinei. Obișnuiam să pregătesc și câte un meniu specific, numai că … nu știu pentru cine să-l pregătesc! Marină civilă aud că n-am mai avea. Cică, ar fi fost vândute toate navele. Așa ne spun jurnalele care susțin că ele de aia există, ca să ne informeze pe noi obiectiv. Marină d-ailaltă am căutat prin spațiul virtual, ca să mă agăț de ceva, și … nu am găsit. Am căutat Marina Militară, am căutat Forțele Navale. Nici urmă! Cineva mi-a spus că ar fi, dar că se numește Navy, dar niciun român pe care l-am întrebat n-a știut să-mi spună ce e aia. Ba, unu mi-a zis că Navy ar fi Marina Militară din Bahamas. Cică așa se numește acolo. Bine, bine, așa o fi în Bahamas, dar aici?!?
Ei, asta este, nu avem, nu avem. Așa că, ofer trei meniuri dedicate mării. Că, mare mai avem, încă n-am vândut-o. Și nici n-am închiriat-o … gratis pe 999 de ani. Deocamdată!
Cele trei meniuri le-am găsit gata preparate. Mi-au plăcut foarte mult denumirile lor. Primul meniu este un fel de aperitiv mai mic. Este ca o mare … mică și conține “POEMELE MĂRII” compuse de Ernest BLOCH. Al doilea este mai amplu, ca o mare … mare și conține „SIMFONIA MĂRII” de Ralph Vaughan WILLIAMS. Iar „desertul” este compus de Claude DEBUSSY, se numește, pur și simplu, „MAREA” și are trei părți la fel de incitante, ca denumiri: “De la apus până la miezul nopții, pe mare”; “Jocul valurilor”; “Dialogul vântului cu marea”. Măcar curiozitatea … marinărească să o stârnesc cu aceste meniuri.
♫ POEMELE MĂRII (~ 13:10 min.)
https://app.box.com/s/mi76vrotju2ffoxfaj125fqfrma0ghj2
♫ SIMFONIA MĂRII (~ 64:12 min.)
https://app.box.com/s/y6fuolbn19am3s3aglxxzrhi8sy2pxvc
♫ MAREA (~ 25:26 min.)
https://app.box.com/s/xnek11qd1dauv88gb70pwr9vwusv0xsd

Și, totuși, nu mă lasă inima să nu mai ofer un meniu. Pentru marinari, că marinari mai avem. I-am văzut eu când am fost la ACADEMIA NAVALĂ. Tot denumirea mi-a plăcut. L-am extras dintr-o culegere mai amplă de muzică epică, intitulată „SUS VELELE! PREGĂTIȚI-VĂ DE O NOUĂ AVENTURĂ!”. Așa că, …

SUS VELELE! (~ 33:15 min.) 

https://app.box.com/s/eo1hzmu0ypy9l3yvotlto2a2hgq40tkm

Lasă un răspuns

