Meniu cu Tom cel care așteaptă

Mă joc și eu cu cuvintele, dacă nu mai am jucării, iar cele pentru cei de vârsta mea costă al naibii de mult. Așa că … mă joc cu ce am la îndemână. Mai ales că nu au făcut limba engleză în școală toți vizitatorii locantei. Unii au făcut franceză, alții germană, destui au făcut rusă și câțiva au făcut spaniolă, sau italiană. Și n-au dat-o chiar toți românii pe romgleză!
În limba engleză, „a aștepta” se scrie “to wait” și se citește ”tu ueit”. Căci, se știe, englezii una scriu și alta zic. D-aia n-am eu încredere în ei!
La persoana a treia singular, ceea ce românește se spune “el/ea așteaptă”, în engleză se scrie “he/she waits” și se citește “hi/și ueiț”.
Și aici încep eu să mă joc. Pentru că numele celui din a cărui discografie am preparat eu acest meniu se scrie Tom Waits și se citește Tom Ueiț. Adică … făcând doar foarte puțin pe prostul, uit că numele proprii nu se traduc și … după modelul de mai sus, înseamnă Tom Așteaptă.
Mai simpatică decât această traducere trasă de păr este o altă întâmplare. Nu știu de ce, eu eram sigur că acest Tom Waits îmi este foarte cunoscut. Faptul că nu aveam nici-un disc cu el nu m-a făcut să mă întreb de ce aveam eu impresia că-mi este cunoscut, având în vedere că nu exista vreun interpret cunoscut mie, care să nu fie prezent măcar cu un album în casa mea. Așa se face că, atunci când l-am descoperit la cineva, m-am dat peste cap, m-am oferit să-i fac servicii (mari servicii, i-am făcut o listă cu cd-urile pe care le avea, floare la ureche pe lângă câte liste mi-am făcut mie însumi!), ca să pun mâna pe el. Surpriza a fost uriașă, pentru că de-abia când l-am ascultat mi-am dat seama că nu-l mai auzisem niciodată și, pe deasupra … nici nu-mi plăcea. Totuși, gândul că mi se păruse că mi-e cunoscut nu-mi dădea pace, astfel că am mai răscolit nițel. Și până la urmă, am dat peste câteva piese de care nu m-am mai putut despărți. Unele dintre ele se regăsesc în acest meniu, așa cum este prima piesă intitulată „LUMEA TOATĂ ESTE VERDE”. Pe lângă cele care s-au lipit definitiv de mine, am mai adăugat câteva piese care „m-au păcălit” prin titlurile lor, precum: “BEAT PE LUNĂ” (cu chestia asta, m-a luat; mie nu mi-a reușit niciodată pe lună; mi-a reușit pe faleză, pe bloc, în piață publică, dar pe lună nu), sau “MURIND DE FOAME ÎN BURICUL UNEI BALENE” (și cu asta m-a luat; am murit și eu de foame, ba prin deltă, ba prin parcuri, dar chiar într-o balenă încă nu mi-a reușit!). Desigur, am mai pus și altele, dar nu vreau să transform audiția muzicală în oră de citit titluri.
Nu mai spun că, atunci când am aflat că acest Tom Waits îi place fiului meu, a fost ca și când aș fi dat cu prenadez pe el, așa că nu mai are cum să se dezlipească de mine, nici dacă ar vrea.
♫ TOM AȘTEAPTĂ (~ 42:36 min.)
https://app.box.com/s/op3h9hr4x1xyjd5uae5smwad20uiidjo

N.B. Ce car’va’zică timpul ăsta, dom’le! Deși nu s-ar zice, toate piesele sunt interpretate de aceleași coarde (corzi?!) vocale, dar la distanță mare unele de altele, în timp.

Lasă un răspuns

