Meniu de toamnă

Elementul comun al acestui meniu este cuvântul TOAMNĂ care apare în titlurile tuturor pieselor din care l-am preparat, inclusiv al celei în care Oliver Shanti ne descrie o toamnă din Beijing. Firesc, aș zice, ingredientul cel mai folosit este unul „naturist”, pe bază de … frunze care cad. Sunt sigur că nimeni nu-mi va reproșa. În schimb, cred că, pe bună dreptate, mi-ar fi sărit toți vizitatorii în cap, dacă ar fi lipsit!
Meniul se încheie cu o rugăminte către toamnă. Una dintre cele doar câteva, foarte, foarte puține, piese ale unei soliste foarte iubite, de foarte mulți, spre banala mea nedumerire.
Cu toată strădania mea, a ieșit un meniu lung. Dacă am noroc, ăsta este un semn că și toamna va fi lungă. Poate ne ajută Cel de sus să ne țină până la primăvară!
Nu pot să nu însoțesc acest meniu cu o „Rapsodie de toamnă”. Fie și măcar pentru că, atunci când a citit-o, cineva m-a catadicsit cu eticheta că aș fi hărăzit de Dumnezeu. Dar nu ăsta este elementul de interes, ci faptul că aceeași ființă mă etichetase în toate modurile specifice iadului. Cred că, în ochii respectivei ființe, dracu însuși este un biet copil cumsecade, blând, bine crescut, civilizat, etc., în raport cu mine. Ca să vedeți ce al dracului sunt! Atât de al dracului, încât până și Dumnezeu m-a hărăzit!
♫ MENIU DE TOAMNĂ (~ 81:56 min.)
https://app.box.com/s/g8qiocg9u6s254e2rycn0i5lc6t5m2gf

Rapsodie de Toamnã

Am fost prin cartierul în care mi-au crescut copiii. Acolo unde era doar bãtãtorul de covoare, acuma este un pãrculeţ pentru copii cu atâtea jocuri încât, dacã ar mai fi fost ei mici şi eu tânãr, cred cã aş fi stat toatã ziua cu ei pe acolo. Mai greu ar fi fost sã mã bagi pe mine-n casã, decât pe ei!
La plecare, am mers pe aleile dintre blocuri, alei nu mai late de un metru pe porţiunea cea mai largã. Pe jos, frunze de toate culorile.
“Uitã-te-n sus!” am fost îndemnat la un moment dat. M-am uitat şi … m-am oprit pe loc. M-am oprit pentru cã nu mai puteam sã merg de atâta frumuseţe. Crengile copacilor se îmbrãţişau chiar deasupra capului meu, împodobite cu frunze într-o asemenea gamã de culori încât nu mi-aş fi putut imagina. De la verde, trecând până la alb, trecând prin galben, roşu aprins şi cãrãmiziu închis, strãbãtând toate nuanţele care fac legãtura între aceste culori. Iar crengile … Crengile stãteau în nişte poziţii care mã întreb şi acuma ce semnificaţie or fi avut.
Era … plecãciune în faţa Toamnei? Era înclinarea celui mulţumit de roadele sale? Era îndrumarea frunzelor spre locul de iernare? Era mulţumirea adresatã Pãmântului care le-a hrãnit? Nu ştiu!
Iar dincolo de crengi, un cer cum n-am mai vãzut. Un cer plin de norişori precum nişte ghemotoace de vatã … roz. Roz!? De unde, Doamne, o asemene culoare în împãrãţia Ta? I-o fi atins vreo razã a Soarelui-apune şi s-au înroşit în obraji de plãcere?
Din volumul “ALTFEL trecând prin viață

rapsodie-de-toamna

26.09.2016

4 gânduri despre „Meniu de toamnă

    • Si mie mi-au placut piesele orchestrale … si cele vocale. Atat! In rest … doar salata de cuvinte mi-a mai placut. In rest … ma rog, si comentariile mi-au placut, dar in rest … Aa, da, si poza aia mare, de la intrare mi-a placut. In rest …

      • Credeam că ȘTIȚI că mi-au plăcut și celelalte, mentionate de Dvs. Prin telepatie. Eu m-am minunat de ele în gând. Sper să nu mă împiedic căutând și eu niște norișori roz. In rest…treabă cât cuprinde. Mulțumesc și pentru momentul de respiro.

      • Bine-nteles ca stiam, si nici n-am avut nevoie de telepatie de data asta. Aia o pastrez pentru situatii mai dificile. Norisorii aia roz cred ca au fost special scosi atunci pe scena, ca sa scriu eu ce-am scris. Cel de sus stie ca eu nu sunt in stare sa scriu ceva din capul meu, daca nu-mi arata El ce sa scriu.

Lasă un răspuns

