Meniu nelămurit-2

De fapt, nu meniul este nelămurit, ci eu. Meniul nu are nici o nelămurire, întrucât știe foarte bine că este alcătuit din suitele nr. 1 și 2 cu titlul “L’Arlesienne”, compuse de Georges Bizet. Fiecare dintre cele două suite are patru părți.
Dar eu sunt nelămurit pentru că, încercând să aflu cărei categorii muzicale îi aparțin aceste suite, am găsit că sunt categorisite ca “Muzică de scenă după nuvela …”.
Știe cineva să-mi explice ce este aceea “Muzică de scenă”? Sigur că eu le ascult cu plăcere și fără să știu, doar că mă intrigă denumirea asta. Eu sperasem să fie categorisite ca muzică de balet. Când colo …
♫ MENIU NELĂMURIT-2(~ 35:35 min.)
https://app.box.com/s/hptolrwh2asfmp57onn8efkv0cwkuxrh
Am reluat acest meniu întrucât nimeni dintre cei care poposeau în Salonul Clasic, pe când era deschis, acolo unde l-am postat prima dată, nu m-a lămurit. Poate, acuma, fiind mai mulți clienți în locantă …

2 gânduri despre „Meniu nelămurit-2

  1. Dintre toate notele explicative gasite, asta mi se pare cea mai usor de inteles:
    Muzica de scena se numeste o muzica compusa pentru a insoti anumite momente in reprezentarea unei piese de teatru.
    Spre deosebire de spectacolele de opera si opereta, in care muzica detine rolul predominant, in spectacolul teatral muzica are o importanta secundara avand doar rolul de a crea o atmosfera sau de a sublinia anumite efecte dramatice.
    Muzica de scena a aparut in Anglia, odata cu nasterea teatrului. Fiecare teatru avea angajati cativa cantareti si instrumentisti pentru a completa si sustine sonor scenele de lupta, vanatorile, banchetele, intrarile triumfale, deoarece in acea vreme era de neconceput o reprezentatie teatrala fara a contine cantece si antracte muzicale.

Lasă un răspuns

