Meniu guarani

Când am văzut albumul cu muzică guarani, m-am gândit că trebuie să fie de pe undeva de prin AMERICA DE SUD. În sinea mea, mă gândeam la populația din anumite zone din PERU, anume de pe vârfuri de munți. De curiozitate l-am întrebat pe „Gogule” și m-am lămurit că guarani este, de fapt, denumirea folosită pentru limba vorbită în PARAGUAY. O fi! Eu țineam minte niște indieni guarani, pe care-i văzusem prin niște filme. Poate e limba vorbită de ăia.
♫ MENIU GUARANI (~ 42:02 min.)
https://app.box.com/s/189esndrpplu4n1x9vxdydzkzr9eolwq


De curiozitate semnalez că una dintre piese este interpretată de … Victor Hugo. Oare …!?! Da’ nu cred’ că … Ce ziceți, oare …!?! Te pomenești că și eu o să mă apuc să cânt guarani peste vreo două-trei sute de ani!

2 gânduri despre „Meniu guarani

  1. Pentru că nu m-ați lămurit suficient, l-am întrebat si eu pe nea Gogu ce e cu ”guarania”. Am aflat că muzica GUARANIA e de fapt un stil de muzică inventat prin 1925 de un muzician din Paraguay numit José Asunción Flores pentru a exprima prin muzică sentimentele poporului său. ”Guarani” (războinic”) este numele populației si al limbii pe care o mai vorbesc unii nativi din Paraguay, Brazilia și Argentina. Cu formația ”Los Paraguayos” aveți ceva? O ascultam deseori cu ceva ani in urmă la pickup.

    • Eu n-am avut atata rabdare! Cu atat mai mult, cand am vazut ca ce-mi spunea Gogu nu coincidea cu ce-mi imaginasem eu.
      Normal ca „avem”, doar si eu am fost tanar si, pe vremea aia, erau la moda LOS PARAGUAYOS.

Lasă un răspuns

