Meniu de întristat

Ați câștigat la loto? V-au mărit leafa? V-a sunat cine vă e drag? V-au ieșit analizele medicale perfect? S-au reparat gazele și caloriferele și funcționează perfect? Ați primit cadoul preferat? Sunteți într-o stare euforică, dar afară plouă și simțiți că ați avea nevoie de nițică tristețe, pentru a vă reașeza în interior așa cum vă este cel mai confortabil? Vă lipsește nițică nostalgie? Poate, chiar vă doriți o lacrimă să vă mângâie obrazul! Ați vrea să fiți pe malul unei mări și să priviți dincolo de ea? Ați vrea să stați pe marginea lumii, cu picioarele bălăngănind în neantul infinit? Nu știți cum să faceți? Ați încercat cu ciocanul peste degete și n-a funcționat? Doar v-a durut, dar nostalgia n-a apărut, au apărut numai nervii și nici măcar n-ați lăcrimat?
Hai că vă ajut eu. Serviți acest meniu. Este sută la sută naturist și garantat. Și conține destulă … ploaie, d-asta care m-a aruncat pe mine într-o mare de tristețe, chiar dacă nu o auziți/vedeți.
25.02.2017
♫ MENIU DE ÎNTRISTAT (~ 24:16 min.)
https://app.box.com/s/8bjrkfsnagmpq0ifhzne93yvgotn7641
Dacă n-am reușit să vă ajut cu muzica, încercați cu rândurile astea:

Transformarea în lacrimi

Am avut, de curând, o discuție cu o mamă. Din vorbă-n vorbă, s-a ajuns în faza în care-mi spunea cât de mult se zbate ea pentru copiii ei. Dacă ar fi să iau de bun tot ce mi-a spus, ar rezulta că acei copii, practic, doar dorm și mănâncă, în rest absolut totul pentru ei face ea. Ea a alergat să le găsească școli, să-i înscrie, ea se ocupă să-i trimită în tabere, la spectacole, bine-nțeles tot ea le caută haine, încălțăminte, ea le dă să mănânce, că ei nici n-ar mânca dacă nu le-ar da ea. Durerea ei nu era că face tot ce face, ci că, după cum zicea, ea nici nu există pentru acei copiii, care nici nu o bagă în seamă, nu apreciază ce face pentru ei.
Nu le mai înșir, că mi-a spus mai multe dar, la un moment dat, n-am mai putut s-o urmăresc căci, în capul meu, s-a iscat o vânzoleală de gânduri.
Nu este singura mamă pe care o aud spunând așa ceva. Ba, dacă ar fi să mă gândesc mai bine și m-aș întoarce în copilărie, aș fi nevoit să recunosc că și mama mea, deși nu știu dacă spunea cuiva ceea ce mi-a spus mie acea mamă, de făcut făcea la fel, ba chiar mai mult. Căci, mama până și la doctor mă ducea de mână până la 16 ani și tot ea îi spunea doctorului ce am eu. Cred că m-ar fi dus și după 16 ani, tot de mână, dacă nu aș fi plecat de acasă! Dacă aș fi avut alt drum în viață și aș fi ajuns în situația să fiu chemat la oaste, să fiu a naibii dacă nu cred că mama ar fi fost în stare să facă și armata în locul meu!
Cum ziceam, la un moment dat s-a produs o vânzoleală în gândurile mele și n-am mai putut să urmăresc ce spunea acea mamă. Iar din acea vânzoleală s-a ivit gândul că, de fapt, în mod real, o mamă există pentru copiii ei numai în subconștientul lor. De-abia după ce nu o mai au, o scot de acolo și o transformă în cuvinte. Până atunci, ei o apreciază în limbajul lor specific. Se duc la ea să se plângă, se duc la ea și-i cer să le facă ceva, sau să le dea ceva. Câtă vreme o au, pentru ei mama este doar „Maaamăăă, unde mi-e …?” sau „Eu ce mănânc, mamă?!”, sau „Mamă, fă-mi și mie …”, sau „Mamă, dă-mi și mie …”, sau „Ia nu te băga tu, mamă, că habar n-ai!”, sau “Mie cine-mi calcă …?”. Pentru ei, mama face parte din firescul existenței lor, așa cum face parte aerul din firescul existenței noastre. Auzit-ați pe cineva lăudând aerul pe care îl respiră?!? Țipăm doar când nu-l mai avem.
Doar atunci când nu o mai au, încep copiii să o transforme pe mamă în cuvinte. O transformă în poezii, în romane, în scenarii de film. Sau o pictează.
Cel mai adesea, însă, o transformă … în lacrimi.
*****
Ei? Acum sunteți mai triști? Păi, dacă da, … bucurați-vă!

Lasă un răspuns

