Meniu din bodegă

Pe când băteam câmpia virtuală căutând … cai verzi pe pereți, din care am preparat ceea ce am postat cu titlul CONSECINȚE PASCALE, am dat peste niște oameni care cântau într-o bodegă. Am zis OAMENI, pentru că cei care cântau erau și tineri, și vîrstnici și chiar și copii. Îmi pare rău că am uitat cum se numea bodega aia. Nu știu dacă aceia care cântau sunt constituiți în vreo formație, dar, acolo unde i-am găsit eu, apăreau cu numele JOVENES CANTADORES. Sau, poate, sintagma asta s-o referi la altceva!?!
Oricum ar sta lucrurile, eu am ascultat zile-n șir muzica asta, deși, în principiu, nu face parte dintre preferințele mele muzicale. Am ascultat-o și chiar m-a emoționat profund. Dincolo de muzica în sine, m-a emoționat bucuria cu care cântau. Văzându-i și ascultându-i, mi-am adus aminte cum, în colonia România, toată lumea, în frunte cu instituțiile statului de drepți, se luptă pentru a desființa ceea ce se numea muzică populară, fie ea folclorică sau alte genuri. Acuma, televiziunea națională, plătită de locuitorii coloniei, nu mai selecționează pentru competițiile internaționale decât melodii cântate în limbi străine. Pentru mine este nesemnificativ faptul că limba română nu ar fi cunoscută de foarte mulți humanoizi. Pe mine, ca locuitor nativ al acestei colonii, mă reprezintă LIMBA ROMÂNĂ, nu alta! Iar ăia care se duc la diverse competiții, trimiși să reprezinte România, ar trebui să fie OBLIGAȚI să cânte în limba română. Dacă vor să cânte în alte limbi, să se ducă pe banii lor și să se reprezinte pe ei, nu România.
Fac pariu că nici-o javră nu va ieși în piață să facă miting, venind cu puradeii în brațe, pentru a protesta împotriva deznaționalizării României. Iar borfașul imobiliar, întâiul călcător în picioare al Constituției României, nu numai că nu va susține un asemenea demers, ci va încuraja înlocuirea limbii române.
Românii? Vor mânca semințe, vor bea bere musai străină și vor zâmbi tâmp. Din când în când, câte unu va ofta cu năduf scoțând un „Ce să-i faci, bă, asta-i situația!”. Iar cei tineri se vor înghesui prin piețe publice, la șușanele cu cântăreți care cântă în limbi pe care nici măcar nu le înțeleg și la concerte ale unor trupe străine, sau interpreți străini, care, acolo, în țările lor, au fost scoși din evidența celor vii.
Doar câte unu mai bătrân va scoate un disc învechit cu Ileana Constantinescu și-l va asculta pe furiș.
21.04.2017
♫ MENIU DIN BODEGĂ (~ 13:40 min.)
https://app.box.com/s/8ag28rgbe2l90zaoxehywem0oumzvaej

Lasă un răspuns

