Ați auzit de Scharwenka?

Întrebarea nu se adresează celor cu preocupări profesionale în domeniul muzicii. N-ar fi de mirare ca vreunii dintre aceia chiar să fi copilărit cu Scharwenka.
Întrebarea se adresează p-afariștilor, ca mine. Întrucât știu sigur că n-au auzit, le ofer șansa să audă acuma, deodată cu mine. Și, întrucât știu că nouă, p-afariștilor, ne place pianul, hai să ascultăm chiar …
♫ CONCERTUL NR.4 (~ 42:39 min.)
https://app.box.com/s/5m0amtu8cfuvcx7xk1tkgojrisaq1q3y
Pentru că, noi, p-afariștii, suntem foarte pretențioși, voi menționa că pe Scharwenka îl chema Franz Xaver Scharwenka, a trăit între 1850 și 1924, iar denumirea completă a concertullui este CONCERTUL NR. 4 PENTRU PIAN, ÎN F MINOR, OPUS 82.
Știu eu pe cineva care ne-ar putea lumina ce înseamnă acest „F minor”, mi-a trimis și mie explicațiile cândva, dar le-am pierdut când am reparat laptopul. Că, eu nu pot să fac două lucruri deodată, să repar și laptopul și să nu pierd nimic de pe el. Da’ nu știu dacă ființa respectivă mai calcă pragul locantei!

Lasă un răspuns

