Nu privi înapoi cu mânie

După părerea mea, sintagma din titlu ar trebui să figureze și printre prelegerile bisericești. Nu de alta, dar uitatul ăsta înapoi, cu mânie, provoacă numai rele. Și, spre nedumerirea mea, lumea este plină de oameni care nu pot trăi altfel. De cum deschid gura, încep să-i înjure pe unii și pe alții care le-au făcut lor nu știu ce rele în urmă cu un an, cu zece, cu cinzeci de ani. Mie mi-e milă de ei, dar mila mea nu rezolvă nimic, pe când o prelegere la biserică s-ar putea să aibă oarece efect. Deși, printre cei marcați pe veci de amintirile negre din urmă, destui sunt dintre cei care se duc la biserică, se roagă, apoi ies și ucid, sau fură, sau bat.
Din acest punct de vedere, mă consider un privilegiat al lui Dumnezeu. Nu țin minte nimic rău din urmă. Nu țin minte nici-o ființă care mi-a făcut rău. Cred că mi-a dat Dumnezeu cu mopul pe creier, căci nu cred să nu fi existat nimeni care să-mi fi pus măcar o piedică atunci când jucam fotbal, ca să nu mai aduc vorba de alte momente ale vieții mele.
Era să zic că nu știu ce-mi veni cu chestia asta, dar știu. Am citit că locuitorii din Manchester au comemorat victimele acelui atac suicidal cântând melodia NU PRIVI ÎNAPOI CU MÂNIE a trupei OASIS.
OASIS? Păi, eu am avut și cd-uri cu ăștia, pentru că mi-au plăcut când au apărut. Nu știu ce am citit eu despre ei, mai târziu, fie ceva cu droguri, fie ceva cu homo, și din clipa aia i-am aruncat și n-am mai vrut să aud de ei. Că, eu nu suport așa ceva! Acuma, am fost curios să văd și eu ce au cântat acei oameni. Așa că dădui o fugă prin spațiul cel al nimănui, și-al tuturor, și, spre norocul meu, am găsit chiar piesa cântată de mulțime. Ca să n-o las singurică, am mai ciugulit câteva și am scos acest meniu. Ca de exemplu STOP CRYING YOUR HEART OUT. Ce titlu au putut găsi indivizii ăștia pe care i-am aruncat eu! Apoi SHOUT IT LOUD. Iar la final, WONDERWALL și THE MASTERPLAN, ca să-mi amintesc și eu de cd-urile cu ei pe care le-am avut și le-am aruncat.
27.05.2017
♫ NU PRIVI ÎNAPOI CU MÂNIE (~ 23:32 min.)
https://app.box.com/s/o0xxwoo8g44xt5qli1t0k6wqpi77sci9
N.B. Am citit că mai mulți cetățeni britanici, inclusiv personalități ale vieții culturale, acuză bombardamentele efectuate de aviația britanică, desigur alături de cea din “patria lu’ democrație”, în țări musulmane, bambardamente pe care ei le-au identificat ca fiind cauza tot mai frecventelor acte teroriste care se produc în Marea Britanie. Nu știu ce va face guvernul britanic, dar, în ceea ce-i privește pe cei din “patria lu democrație”, mă aștept să le ceară musulmanilor pe care ei îi ucid, să le plătească bombele pe care le-au aruncat asupra lor și chiar și soldele militarilor care-i căsăpesc acolo, la ei în țară. Adică, democratic nene, nu!?!

3 gânduri despre „Nu privi înapoi cu mânie

  1. Do’mle, ce chestie: m-am chinuit mult ce titlu să-i dau viitoarei mele cărți de povestiri (dacă n-oi crăpa între timp!). În fine am ajuns exact la acest titlu al melodiei celor de la Oasis, dar nu de la ei m-am inspirat, ci de la filmul (celebru) și piesa de teatru „Privește înapoi cu mânie”, de John Osborne. Acu’ fiindcă mi-ați citit gândurile (eram croit să vă spun că mi-ați furat titlul), am să ascult această piesă la: https://www.mixcloud.com/teatru-radiofonic/john-osborne-priveste-inapoi-cu-manie-1983/

      • PRIVEȘTE ÎNAPOI FĂRĂ MÂNIE, pentru a fi mai aprope de titlul piesei lui J. Osborne, care este PRIVEȘTE ÎNAPOI CU MÂNIE. Dacă nu cumva m-oi răzgândi… Sau dacă nu voi găsi sponsor, caz în care, adio, carte!

Lasă un răspuns

