Frumusețea nordului

Există filme artistice, filme documentare, cărți, poezii, picturi care descriu frumusețea nordului. O frumusețe care, după părerea mea, nu poate fi decât … glacială.
Când e vorba de filme, de picturi, de poezii, îmi place și mie să admir frumusețea nordului. Altminteri, nu-i înțeleg pe cei care țin morțiș să guste frumusețea aia acolo, la mama ei. Mie, cel mai mult îmi place să o admir … de la distanță, în timp ce mă coc la soare. Să-mi distrugă mie soarele pielea. Să curgă de pe mine transpirația. Să mă bată pe mine soarele în cap.
Azi am dat și peste o muzică … nordică. Pe tipa care cântă (Dumnezeule, sper că n-o fi și asta tot d-aia cu barbă!) o cheamă NORTHUMBRIA. North, știu și românii, nu numai romglezii, înseamnă Nord. Nu știu ce o însemna Umbria, dacă o însemna ceva. Am vrut să iau un dicționar, dar mi-am dat singur peste mână. Păi, dacă aflu ce înseamnă, pierd bruma de farmec specific necunoscutului! Așa că, rămâne doar că e ceva de la Nord. Iar muzica … Ei, bine, da, muzica asta chiar descrie, într-o manieră pe care o pricep până și eu, deși nu mă bate soarele în cap, …
♫ FRUMUSEȚEA NORDULUI (~ 30:11min.)
https://app.box.com/s/jdf4xbxfqz7ltoajrz936nm8oj1rd143
P.S. Nu e prima dată când presimțirea mea este confirmată de realitate. Parcă am știut de ce nu vreau să aflu ce o fi NORTHUMBRIA. Nu era mai frumos să rămân cu ideea că este o tipă, ea însăși de o frumusețe … glacială?! M-a pus dracu să-l întreb pe „Gogule”, iar ăsta mi-a spus că NORTHUMBRIA este numele unei trupe canadiene alcătuită din … doi băieți. Jur că nu știam, atunci când am scris ceea ce se poate citi mai sus, într-o paranteză, da’ presimțirea din mine …!!!
28.05.2017

Lasă un răspuns

